فصل امتحانات برای کودکان و همچنین والدین آنها همواره استرس زیادی به همراه دارد.
در این مواقع هرچه دانشآموزان و والدین آنها برای بهتر شدن نتیجه امتحان بیشتر عصبی و بیبرنامه باشند به استرس هردوی آنها افزوده میشود.
ادامه مطلب...
فصل امتحانات برای کودکان و همچنین والدین آنها همواره استرس زیادی به همراه دارد.
در این مواقع هرچه دانشآموزان و والدین آنها برای بهتر شدن نتیجه امتحان بیشتر عصبی و بیبرنامه باشند به استرس هردوی آنها افزوده میشود.
ادامه مطلب...
در دوره امتحانات ضرورت این مسئله را بیشتر حس می کنیم که چگونه قابلیت مغز را برای یادگیری بیشتر در مدت زمان کمتر و تمرکز بیش تر، بالا ببریم.
در زمان امتحانات چگونه ذهنی کارآمد داشته باشیم؟ در دوره امتحانات ضرورت این مسئله را بیشتر حس می کنیم که چگونه قابلیت مغز را برای یادگیری بیشتر در مدت زمان کمتر و تمرکز بیش تر، بالا ببریم. فشار و استرس در طول امتحانات، گاهی مغز را دچار اختلال و بحران می کند . عدم توانایی در تمرکز، درک و جذب اطلاعات و یادگیری مطالب را دشوار می کند.
ادامه مطلب...
"بخونم؟ من؟.. کتاب؟ برو بابا کی حوصله داره.... این کتابا رو دوست ندارم... مگه کتاب درست و حسابی پیدا می شه... اصلا با خوندن چیزی تو کله من نمیره..." این ها عباراتی است که عمدتا از دهان نوجوانان بی علاقه به مطالعه می شنویم.
ادامه مطلب...
تا زمانی که به چیزی احساس نیاز نشود فرد برای رسیدن به آن تلاش نمی کند. اگر فردی نتواند در زندگی چیزهای مهم را تشخیص دهد و آنها را نشناسد، نباید امید زیادی به بهبود زندگی و رفاه او داشته باشیم. اگر فرد نداند چه چیزی برایش اهمیت دارد و چه باید انجام دهد، به هدف های خود نخواهد رسید.
ادامه مطلب...
بسیاری از کودکان این حرف را می زنند. البته این احساس، چندان طول نمیکشد. اما اگر این احساس ماندگار شد، چه؟ مدرسه رفتن هم بخشی از زندگیست و یک حقیقت...
ادامه مطلب...
آيا تا كنون دقت كردهايد كه هر جلسهي مطالعهي شما چگونه شروع ميشود؟
شايد كمتر دقت كرده باشيد كه يكي از نقطه ضعفهاي اساسي بيشتر دانشآموزان به نحوهي آغاز مطالعه باز ميگردد.
مطالعه بدون كسب آمادگيهاي لازم، مانند شنا كردن بدون يادگيري مهارتهاي شنا است. كسي كه بيمقدمه وارد مطالعه شود، علاوه بر اين كه چيز زيادي ياد نخواهدگرفت، زمان زيادي را هم از دست خواهدداد.
ادامه مطلب...
آمار دانش آموزانی که اختلال یادگیری به معنای خاص دارند بین 4 تا 12 درصد گزارش شده است که نسبت پسران به دختران 2 به 1 تا 4 به 1 است. بی تردید شمار افرادی که دچار برخی مشکلات یادگیری هستند به مراتب بیش از این است.
ادامه مطلب...
مطالعه مفيد روزانه چقدر بايد باشد؟ آيا قانون كلي براي اين امر وجود دارد؟ چگونه ميتوان برنامهاي براي افزايش ساعات مطالعه طرحريزي و اجرا كرد؟ ملاكهاي پيشرفت چگونه بايد تعيين شود؟ چگونه بايد روند پيشرفت را كنترل كنيد؟ مطالعهي اين مقاله به شما كمك خواهدكرد تا به سؤالات فوق پاسخ دهيد.
ادامه مطلب...